Plavci „výběru“ zahájili

Jako prvni odjeli v nekompletní sestavě na úvodní soustředění plavci skupiny „výběr“, kam neodmyslitelně patří i plavci sportovního gymnázia. Téměř každým rokem začínáme v kombinaci kolo – bazén a tak jsem vyjímku neudělali ani letos. Bohužel skupina „dálkařů“ zamířila do Strakonic na soustředění SCM, které předchází víkendovému Mistrovství ČR v Račicích. Soustředění v Orlických horách se zúčastnili Kačka Avramová, Lukáš Balcar, Kačka Burianová, Honza Čejka, Anča Šádková, Adéla Vavřinová a Adéla Teclová, trenéři Tomáš Neterda a Martin Kratochvíl.
1. den neděle aneb Adélino píchnutí
Po přesunu z Pardubic až na turistickou chatu na Čiháku, které šéfuje bývalý pardubický trenér Ota Bartoš, jsme nelenili a vydali se na „zahřívací“ výlet. Zatím bez Kačky B. a Ádi V.,které „pobíhali 5 km kdesi v Praze na Run in Colors“. Z Čiháku jsme sjeli k Zemské bráně, vyšlápli k Orlické chatě a podél Orlice sjeli až k Pastvinské přehradě. Zatímco kluci lehce potrénovali ve vodě,holky objeli po obvodu přehradu a když jsme se blížili k místu srazu s klukama, začalo zadní kolo Adély měknout a měknout, až jela na ráfku. Na řadu tak přišlo lepení, které jsme zvládli a pokračovali v cestě. Trochu nás to však zdrželo a tak jsme trochu cestu zpět zkrátili. Našlapali jsme 33 km, navečer přijely obě „běžkyně“ a tak, až na trenéra Kratochvíla, jsme byli kompletní. Zpestřením byla koupel v bazénu přímo u chaty.
2. den pondělí aneb Prasklý řetěz Kačky

Suchý vrch

Druhý den jsme začali už zostra. První část vedla z Čiháku do Českých Petrovic, prudkým sjezdem do Mladkova, přes Lichkov, Červenou vodu do Moravského Karlova a těžký výšlap do Písařova,kde jsme navštívili brněnského trenéra Zdeňka Tobiáše. Příjemnou hodinku si všichni zpestřili koupelí v bazénu a výbornou buchtou od jeho ženy Mariky a vydali se na druhou část. Sjeli jsme po loukách a lesem do Mlýnického dvora. Lanovka na Bukovou horu nejezdila a tak nás čekal čtyřkilometrový výšlap do Červenovodského sedla a protože polévku v bufetu neměli, pokračovali jsme dál a po dalších 4 km do kopce jsme vyjeli až na Suchý vrch (995 mn.m.). „Hlaďák“ nás už sužoval všechny a tak jsme si pochutnali na frankfurtské polévce. Když už se zdálo, že se dnes nic nestane, převzala režiji dne Kačka B. Nejprve spadla z kola a odřela si koleno, po 500 m zjistila, že nemá mobil a tak se s ní obětavě vrátil Honzík (mobil se našel). Ostatní jsme pokračovali dále do Mladkova, když přišla zpráva, že Kačka přetrhla řetěz – silná holka 🙂 ! Po dohodě jsme se rozhodli tak, že Kačka dojde s Honzou do Mladkova, ostatní pokračují až na Čihák a já se pak pro ni vrátím tranzitem. Čekal nás ještě čtyřkilometrový výšlap do Českých Petrovic a pak už jen sjezd. Dnešní kilometráž: 65 km
3. den úterý aneb Konečně do vody
3 VT Čihák A jsme kompletní, protože v noci dorazil i Martin. Ráno po snídani jsme tentokrát kola nechali v garáži a do Rychnova jsme odjeli tranzitem. Plavce čekal dvouhodinový trénink, který jsme zaměřili nejen na rozplavání, ale i na techniku. Lehce jsme zvládli něco přes 5 km, nakoupili zásoby na zítřejší etapu, kvalitně poobědvali a vrátili se zpět na Čihák. Plánované hledání hub se neuskutečnilo, protože všechny přemohla únava a houby všichni jednoduše „zaspali“. V Žamberku nám spravili prasklý řetěz Kačky. Před večeří jsme se 90 minut věnovali suché přípravě (kruhový trénink a hluboký stabilizační systém), která bohužel odhlalila, že ne všichni jsme se přes prázdniny věnovali aktivnímu odpočinku… O zábavu se nám tentokrát starala Anča,která nám vysvětlovala v čem spočívá kouzlo loveckého salámu 🙂 . Část večera jsme věnovali výkladu: „Jak vést tréninkové ukazatele“.
4. den středa aneb Znovu do sedel
Masarykova chata 1105 m n. m.

Po vydatné snídani jsme opět vyrazili na kola a čekala nás v první polovině asfaltová část. Přes Bartošovice a Neratov,kde jsme navštívili známý proskleněný kostel, dále přes Orlické Záhoří, odtud jsme pak začali stoupat až na Šerlich k Masarykově chatě (1105 m n.m.). Tam jsme se odměnili výbornou polévkou a palačinkami resp. borůvkovými knedlíky. Po krátkém odpočinku jsme se vydali zpět po hřebenu Orlických hor – směr Velká Deštná a Pěticestí. Tam jsme trochu „zakufrovali“ a museli si znovu vyšlápnout pár metrů na stezku směr pevnost Hanička a odtud už nás čekal příjemný sjezd na Pašeráckou lávku. Přes Orlickou chatu jsme přejeli most na Zemské bráně a vyjeli k chatě na Čiháku. Kilometráž se zastavila na čísle 72. Před večeří jsme se ještě pořádně protáhli.
5. den čtvrtek aneb Borůvkoví a houboví mistři
5 VT Čihák Ráno jsme hned po snídani opět vyrazili tranzitem do Rychnova na téměř šestikilometrovou porci do bazénu, s kterou si plavci poradili bez problémů. tentokrát jsme si oběd objednali na Čiháku Tam jsme se pozdravili s hercem Honzou Čenským (má chalupu na Pastvinách) a po krátkém odpočinku a při krásném počasí vyrazili do lesa. Houbovou skupinu tvořili Lukáš, Kačka B. a Áďa T. a podařilo se jim téměř naplnit košík, borůvkovou skupinu vedl Honza a košíček zaplnily Anča, Kačka A. a Áďa V. Houby jsme dali k dispozici v kuchyni, borůvky „padly“ na lívance. Zítra nás čeká poslední etapa na kole…
6. den pátek aneb Pohybu není nikdy dost
6 VT Čihák Znovu jsme sjeli k Zemské bráně a okolo Orlické chaty zamířili podél řeky Orlice. Poslední úsek do Klášterce jsem nezvolil dobře a po turistické modré jsme chvíli museli i jít. Navíc jsem neodhadl své možnosti a v jednom místě jsem se zřítil i s kolem ze strmé stráně dolů. Patří mi to, narazil jsem si záda, ale pokračovali jsme dál směr Kunvald, Rokytnici, malebným Julinčiným údolím podél potoka Říčka do stejnojmennné vesnice Říčky. Tam jsme si v hospůdce Devět sil dali oblíbenou polévku. Martin, Honza a Áďa V. vyrazili směr Anenský vrch, Mezivrší a přes Haničku se vrátili na Čihák. Opět se nám nevyhnula píchlá duše, která tentokrát potkala Áďu. Druhá skupina sjela na Horní Rokytnici a po silnici přes Haničku dorazila do cíle o něco dříve. Protože do večeře bylo daleko, věnovali jsme čas koupeli v bazénu a pak i míčovým hrám, badminton a nezbytnému protahování. Navečer nás opustil Lukáš, který zítra odjíždí do Račic na závody v dálkovém plavání.
7. den sobota aneb Jedeme domů
Nakonec jsme to všechno zvládli v pohodě (až na mě). Ještě jsme se stihli vyfotit s Otou a s Dášou a odjeli jsme na poslední trénink do Rychnova, kde plavci zvládli trénink přes šest kilometrů. Bylo to myslím povedené soustředění, základ na začínající sezónu jsme založili dobrý. Příští týden začínáme s tréninkem ve venkovním bazéně Aquacentra (vnitřní bazén se čistí), do kterého se postupně zapojí i další plavci – dálkaři po M-ČR v Račicích, Kristýna Jiránková po nemoci a Hanka Fousková po táboře. Tak vzhůru a s veselou do dalších tréninků. 🙂