Sněženky a machři

Během prvního týdne v novém roce absolvovaly skupiny Výběr B, TM1 a část skupiny TM2 kondiční soustředění na běžkách. Útočištěm pro nás byla útulná Husova bouda ležící 1 065 metrů nad mořem s příjemným personálem. Kromě tradiční české horské kuchyně jsme měli možnost také vyzkoušet, jak se spí na matracích českých olympioniků. Vzhledem k tomu, že se ze soustředění těsně před odjezdem omluvilo ze zdravotních či osobních důvodů několik plavců, vyrazilo nás dobývat vrcholky Krkonoš nakonec dvaadvacet (18 plavců a 4 instruktoři). Cílem soustředění bylo navýšení aerobní kapacity na začátku nové plavecké sezóny, proto jsme převážnou část strávili hlavně na běžkách. Samozřejmě že ve zbývajícím čase nechybělo bobování, koulování či stavění iglú.

Den první (2. ledna 2019)

V 10 hodin na nás čekal před Aquacentrem Pardubice autobus, kam jsme naložili veškeré věci a lyže. Cestou do Krkonoš jsme udělali malou zastávku na autobusovém nádraží v Hradci Králové, aby i tamní členové našeho klubu mohli přistoupit. Pan řidič nás s lyžemi vysadil všechny v Janských Lázní u Hoffmanovy boudy a odtud jsme se vydali na naši první běžkařskou túru.

Trasa: Hoffmanovy boudy → Zrcadlovky → Nad stříbrným potokem → Kolínská bouda → Pražská bouda → Husova bouda. Celkem jsme první den uběhli 8 kilometrů, nutno podotknout, že převážně do kopce a v silné chumelenici doprovázené nepříjemným vichrem. Cestou jsme zaznamenali dvě nehody – nejprve Kláře prasklo vázání, následně Max zlomil hůlku 🙂

Během našeho výstupu z Janských Lázní na Husovku nám autobus dovezl tašky a kufry do Pece pod Sněžkou, odkud je pan vedoucí vyvezl skútrem na chalupu. Někteří z nás měli věci značně promáčené, například Honzík Kupka musel vše sušit. Ale to byly jen drobnosti, které nás nijak nerozhodily. Aleš navečer ještě udělal malý průzkum úpravy běžkařských stop v okolí chalupy, ostatní se vybalili a usušili. K večeři jsme měli špagety s mletým masem.

Den druhý (3. ledna 2019)

Ráno v 7:45 snídaně formou švédských stolů, v 8:30 sraz před chalupou na běžkách. Přes noc nás překvapil silný vítr, který rachotil na naše okna a na střechu chalupy. Ráno venku viditelnost mizivá, na svahu vichr a silné sněžení, a tak úkol byl jasný, co nejrychleji se schovat do lesa, kde tolik nefouká.

Trasa: Husova bouda → Lučiny věž → Svornost → Lesní bouda →  po vodovodní cestě 7 kilometrů a stejnou trasou zpět. Celkem dopolední výšlap měl 17 kilometrů, někteří naběžkovali o něco málo více.

K obědu jsme měli svíčkovou, po obědě hodinka poledního klidu. Odpoledne potom malá část (Adam, Max, Dominik, Honza Kupka a Márty) vyrazila znovu na běžky, ostatní vyrazili pěšky na Kolínskou boudu na horké jablíčko a na palačinky, Aleš s Kačkou Burianovou a Áďou Teclovou si odpoledne na Kolínské boudě zpříjemnili ještě saunou.

Trasa: Husova bouda → Lučiny věž → Pražská bouda → Kolínská bouda → Nad stříbrným potokem → malý okruh kolem Černé hory a po stejné trase zase zpět. Odpolední vyjížďka měřila 14 kilometrů a cestou na Husovku jsme se stavili na čaj na Kolínské boudě.

K večeři jsme po náročném dni měli kuřecí směs s rýží.

Den třetí (4. ledna 2019)

Ráno tradičně snídaně 7:45, následně v 8:30 sraz před chalupou na běžkách. Vzhledem k tomu, že přes noc se venku na chvíli utišil vítr a ubylo i sněžení, rozhodli jsme se vydat na hřebeny.

Trasa: Husova bouda → Lučiny věž → Svornost → Lesní bouda → Lyžařská bouda → Liščí louka → Liščí hora (1363 metrů) → Chalupa Na Rozcestí → Dvorská bouda → Rennerovky →  vodovodní cestou zpět ke Svornosti → Lučiny věž → Husova bouda. Dnešní dopolední okruh přes Liščí horu měřil 20 kilometrů a všichni jej zvládli na výbornou.

K obědu nás uvítaly borůvkové knedlíky. Odpoledne se malá skupinka vydala opět na běžky (Adam, Max, Dominik, Honza Kupka a Aleš) a udělala okruh z Husovy boudy do Pece pod Sněžkou a zpět. Celkem 12 kilometrů. Ostatní měli ve 14:30 sraz před chalupou a pěšky se vydali na Kolínskou boudu na zmrzlinový pohár či na horké maliny. Kluci se před večeří pustili do výstavby iglú a navečer nás opustil Aleš, který v sobotu pořádá vystoupení otužilců na Labi. K večeři jsme měli vepřové maso s hranolky.

Den čtvrtý (5. ledna 2019)

Ráno po snídani klasicky v 8:30 sraz před chalupou na běžkách. Dnes dopoledne jsme se rozhodli pro okruh Světlé hory.

Trasa: Husova bouda → Lučiny věž → Pražská bouda → Kolínská bouda → Černohorské rašeliniště → Bermanova cesta → Krausovy boudy → Pardubické boudy → Černá hora (1299) → Nad stříbrným potokem → Kolínská bouda → Pražská bouda → Lučiny věž → Husova bouda. Celkem 23 kilometrů a jedna zlomená hůlka (dnes Matouš)…

Po obědě, ke kterému jsme měli hovězí guláš s kolínky či houskovým knedlíkem, jsme udělali krátký polední klid a v 15 hodin opět sraz na běžkách před chalupou. Vyjeli jsme na rozcestí k Lesní boudě, kde jsme nalezli na dnešní odpolední program útočiště v podobě okruhu kolem Lesní boudy. V plánu byly závody dvojic. Nejprve se jely rozjížďky po skupinkách o pořadí, následně semifinále, ze kterého vzešly dvojice pro finále. Finále se jelo na 4 kola (první z dvojice jel první a třetí úsek, druhý z dvojice potom jel druhý a čtvrtý úsek). Vítězem se stala Kačka Laňková s Honzou Kupkou 🙂

1. Kateřina Laňková – Jan Kupka, čas 13:48
  8. Kateřina Burianová – Adéla Teclová, čas 15:13
  9. Maxim Havlena – Karolína Teplá, čas 15:29
  10. Tereza Čejková – Adam Rob, čas 16:02

Po zdárném dokončení závodu dvojic jsme se přesunuli na večeři, ke které jsme měli kuře a brambory. Za super časy jsme potom posunuli výjimečně večerku na 23. hodinu, takže většina z nás se dívala na Harryho Pottera.

Den pátý (6. ledna 2019)

Na poslední noc nebudou v dobrém vzpomínat Terka Čejková, Kačka Burianová, Honza Teplý a Klárka, protože na ně skočila nějaká střevní viróza… Ráno jsme museli chtě nechtě sečíst ztráty (mínus čtyři)… Na běžky jsme tedy dopoledne vyrazili v počtu 17 lidí a marodi zůstali na chalupě.

Trasa: Husova bouda → Lučiny věž → Svornost → Lesní bouda → Lyžařská bouda → Hnědý vrch (rozhledna) → Lesní bouda → Tetřeví boudy → Hrnčířské boudy → hotel Oddech → Lučiny věž → Husova bouda. Celkem 8 kilometrů.

Po obědě (zapečené těstoviny) nás čekala cesta na běžkách do Pece pod Sněžkou k autobusu. Tašky a naši čtyři marodi, kteří chytili místního faraona, sjeli do Pece rolbou.

Trasa: Husova bouda → Pražská bouda → Slatinná stráň → Javorka → Pec pod Sněžkou. Celkem 5 kilometrů. Ve 14:30 nás naložil v Peci na náměstí autobus a lehce po 16. hodině jsme byli v Pardubicích.

Pokud sečteme všechny ujeté kilometry na běžkách, potom se dostaneme na číslo 107 km 🙂

Za celý trenérský štáb, který tvořili Honza Kupka, Aleš Rucký, Adam Rob a Martin Kratochvíl, musím konstatovat, že celá group působila po celou dobu soustředění kompaktním dojmem, všichni zvládli náročný program bez jediné ztráty květinky, vzájemně se všichni podporovali, vzájemně si pomáhali a všichni jsme si užili kopec legrace.